Priset avslöjas inte men enligt Stockmann har det ingen större inverkan på koncernens resultat. Bolaget ska nu koncentrera sig på sina varumärken Stockmann och Lindex. Hobby Hall, som har blivit känt för sin postorderförsäljning, gjorde en förlust på 5,7 miljoner euro i fjol. Omsättningen var 86 miljoner euro. – Hobby Hall har ett känt varumärke, en stor kundkrets och en populär näthandel, säger SGN:s vd Sam Nieminen i ett pressmeddelande. Affären omfattar Hobby Halls tillgångar, skulder och hela affärsverksamheten och den genomförs i början av nästa år. Försäljnings- och stödpersonalen övergår i SGN:s tjänst som gamla arbetstagare. Stockmann flyttar också Hobby Halls logistiktjänster till Posten. Det innebär att Hobby Halls lagerarbetare övergår i Postens tjänst. Det här sker redan från och med maj. Stockmannkoncernens omsättning minskade klart under årets första kvartal jämfört med i fjol. Den var nu drygt 273 miljoner euro medan den under januari–mars i fjol var 345 miljoner euro. En delorsak till minskningen är att kampanjen Galna dagar i år ordnades i april medan den i fjol ordnades i mars. Rörelseresultatet före avskrivningar var 16 miljoner euro på minus. I fjol var förlusten drygt 24 miljoner euro.