Årets nykomlingar finns inte med i undersökningen, så den slår inte fast något värde för Helsingfors IFK. Huvudstadsklubben får ofta beröm för sitt starka varumärke inom ishockeyn och verkar ha en liknande utveckling på gång inom fotbollen. HJK:s varumärke beräknas vara värt drygt nio miljoner euro. Perttu Pöyhönen har slagit fast modellerna för hur varumärkets styrka räknas ut och i dem ingår bland annat publikmängder, egna juniorlag, samarbetspartners och idrottslig framgång. – Om någon vill sälja en förening som den äger så borde försäljningssumman ligga ganska nära varumärkesvärdet, säger Pöyhönen. Varumärkets styrka (0 svagt-100 starkt) 1) HJK 68 2) IFK Mariehamn 39 3) SJK 26 4) Jaro 24 5) FC Lahti 21 6) KuPS 20 7) RoPS 19 8) VPS 17 9) Inter 15 Varumärkets värde i euro 2015 1) HJK 9 194 088 2) SJK 2 626 079 3) RoPS 2 326 629 4) VPS 2 325 506 5) FC Lahti 1 873 419 6) IFK Mariehamn 1 679 468 7) KuPS 1 582 402 8) Jaro 1 437 934 9) Inter 1 100 131