I fjol använde man hårdare däck och alla förare överraskades av hur de reagerade på den splitternya banan. – I fjol påverkade banan däcken på ett ganska märkligt sätt. Det var svårt att få däcken att fungera men när de sedan fungerade höll de mycket bra. Nu har vi en annan gummiblandning och asfalten har hunnit slitas i ett år och det är sannolikt bättre, säger Räikkönen. Ferraris båda bilar kom på prispallen i Singapore när de här däckblandningarna var i bruk senast. – Det är alltid bättre för oss att få använda mjukare däck för våra bilar gillar dem mer. Men jag skulle ändå inte säga att de förbättrar våra chanser så värst mycket, säger Räikkönen. I fjol kom Räikkönen nia i Sotji, nu väntar han sig att sluta betydligt högre upp i resultatlistan. Ferrari har redan en tid fokuserat på bilen för säsong 2016 men Räikkönen tänker ännu inte nästan alls på den. – Vi har den tills vidare i bakgrunden och gör vårt bästa för att få en bra avslutning på säsongen i de sista tävlingarna.